Pekka HaavistoKansanedustaja Pekka Haavisto vierailee Siuntiossa perjantaina 15. lokakuuta. Haavisto osallistuu Inkoon ja Siuntion Vihreiden 10-vuotisjuhlaan Fanjunkarsin torpassa kello 18:30.

– On ilo saada vieraaksi Haaviston kaltainen vaikuttaja, ja minulla on ilo toivottaa kaikki kiinnostuneet tervetulleiksi juhlaamme, toteaa Inkoon ja Siuntion Vihreiden puheenjohtaja Harri Haanpää. – Tuntuu oikein sopivalta, että Haavisto yhtenä Vihreän liiton perustajajäsenistä kunnioittaa läsnäolollaan yhdistyksemme perustamisen vuosijuhlaa.

Haavisto valittiin ensi kertaa eduskuntaan 1987, ja toimiessaan ympäristö- ja kehitysyhteistyöministerinä 1995-1999 hän oli Euroopan ensimmäinen vihreä ministeri. Haavistolla on vuosikymmenien laaja kokemus kansainvälisistä kehitys- ja ympäristökysymyksistä sekä maailman turvallisuusuhista. Työssään Afrikassa hän on onnistunut neuvottelemaan rauhansopimuksia diktaattoreiden, sissijohtajien ja merirosvojen kanssa ja hänellä on selkeä käsitys Afrikan pakolaisvirtojen taustoista ja ratkaisumahdollisuuksista.