Siuntion Vihreiden 14 kuntavaaliehdokasta edustavat yhtä lailla vankkaa kokemusta kuntapolitiikasta kuin myös monen alan ammattitaitoa. Ehdokkaat haluavat kehittää Siuntiota vihreiden arvojen mukaisesti ihmistä puolustaen ja luontoarvoja kunnioittaen. Tässä lyhyet kuvaukset ehdokashankinnan lopulla mukaan tulleista kahdeksasta kandidaatista.

Pia Virta

Myllykylässä asuva Pia Virta haluaa elävöittää maaseutua ja puolustaa ympäristöä niin kotitalouden ja kunnan tasolla kuin myös laajemminkin. Hänelle ovat tärkeitä kohtuu- ja kiertotalous sekä omavaraisuus. Lisäksi Pia haluaa tukea Siuntion lämminhenkisiä, yhteisöllisiä kouluja. Pia on ammatiltaan diplomi-insinööri ja mukana sitoutumattomana.

Paula Vireä-Aihio

Hallintosihteeri Paula Vireä-Aihion sydäntä lähellä ovat lapset ja nuoret sekä luonto ja eläimet. Hän haluaa kohentaa Siuntion huonokuntoista rakennuskantaa ja saada päätöksentekoon lisää taloudellista vastuuta. Paula on väistyvän kunnanvaltuuston varajäsen.

Harri Myllyniemi

Annilassa asuva Harri Myllyniemi on hiljattain muuttanut Siuntioon. Hän kutsuu itseään koulu-aktiiviksi ja on joutunut perehtymään koulujen sisäilmaongelmiin. Harri työskentelee Suomen ympäristökeskuksessa vesistötutkijana.

Virpi Lohrum

Sairaanhoitaja Virpi Lohrum työskentelee Inkoossa vanhuspalvelujen hoitoyksikön päällikkönä ja on siten hyvin perehtynyt sote-asioihin. Hän toimii Suomen Punaisen ristin Siuntion osaston puheenjohtajana ja kuuluu myös Kansainvälisen Punaisen ristin reserviin, joka ensimmäisenä lähtee avustustyöhön, jos maailmalla sattuu jokin vakava katastrofi. Takana on jo viisi pikahälytystä. Pienten lasten äidille myös kouluasiat ovat tärkeitä.

Matti Juntunen

Paunissa asuva kalastusmestari Matti Juntunen on muuttanut Siuntioon Kainuusta. Eläkeläisyrittäjä kehittää parhaillaan järjestelmää, jonka avulla kasvihuoneviljelyn lannoitteiden käyttöä voidaan vähentää murto-osaan – kasvattamalla kasvihuoneiden yhteydessä ahvenia! Matti haluaa myös, että Siuntio on mukana maailmanlaajuisessa ilmastotyössä ja aidosti toteuttaa Hinku-ohjelmansa velvoitteet.

Kalle Holm

Ruotsinkielinen Kalle Holm on aiemmin ollut mukana muissa poliittisisissa ryhmissä, mutta ympäristöasioiden painottaminen teki siirtymisen vihreiden listalle helpoksi. Kalle on aktiivinen Siuntion seurakunnassa. Politiikassa hän on kiinnostunut taloudesta, terveydenhuollosta ja vanhustenhoidosta. Lisäksi hän haluaa saada Siuntion liikenneasiat kuntoon myös Lohjan suuntaan ja haja-asutusalueelle. Kalle on sitoutumaton.

Karin Gottberg-Ek

Karin Gottberg-Ek päätti lähteä ehdolle muutaman vuoden tauon jälkeen. Karin tuntee hyvin niin Siuntion luonnon kuin ihmisetkin. Hän on toiminut aiemmin mm. kunnanhallituksessa ja ympäristölautakunnan puheenjohtajana. Karinille tärkeitä ovat luonto ja ympäristö, mukaan lukien rakennettu ympäristö, joita hän haluaa ajatella kokonaisvaltaisesti. Ihminen on osa luontoa. Luonnon hyvinvointi hyödyttää ihmistä ja päinvastoin.

Mark Davidson

Etelä-Afrikasta Siuntioon muuttanut Mark Davidson on vaaleissa mukana toista kertaa. Sympaattinen Mark on saanut poliittista kokemusta sivistyslautakunnan suomenkielisestä jaostosta.

Siuntion vihreiden ehdokaslistalle on jo aiemmin otettu kunnanvaltuutetut Harri Haanpää, Yrjö Kokkonen ja Eljas Rahikainen. Valtuustopaikkaa hakevat lisäksi vihreän toiminnan konkarit Reijo Korhonen, Hilkka Toivonen ja Karl Nilsson.

Tule mukaan tekemään Siuntiosta entistä parempi asuinpaikka ja tukemaan vihreää kuntavaalikampanjaa!